thinktank
Izboljšajte uporabniško izkušnjo z mikrointerakcijami
četrtek 10.9.2020 | Timon Zalta, oblikovalec in animator
V današnjih časih je uporabniška izkušnja več kot samo funkcionalna spletna stran ali aplikacija. Uporabniška interakcija s spletno stranjo ali aplikacijo ter občutek, ki ga sporoča, sta zelo pomembna.
Kaj so mikrointerakcije?
Mikrointerakcije so vsakdanji del digitalnega sveta, od zvoka budilke, do vibracij telefona ob prejetem sporočilu. Z mikrointerakcijo se največkrat srečamo pri uporabi socialnih omrežij, aplikacij, spletnih strani in email storitev. Bistvo mikrointerakcij je, da uporabnika intuitivno vodijo do želenih informacij, podajo povratne informacije glede uporabnikovih dejanj, vizualizirajo morebitne napake s strani uporabnika ali optimizirajo uporabnikov čas. Lahko bi rekli, da so mikrointerakcije most med uporabniško izkušnjo (UX) in uporabniškim vmesnikom (UI).
Mikrointerakcije so lahko sprožene na dva načina:
- S strani uporabnikov – akcijo sproži uporabnik.
- S strani sistema – programska oprema zazna določene pogoje in sproži akcijo.
Pomembno je, da mikrointerakcije uporabniku nikoli ne postanejo “nadležne”, zato morajo biti pravilno zasnovane. Če jih npr. spremlja animacija, jo je potrebno prikazati subtilno, da ne ovira uporabnika.
Mikrointerakcije imajo 4 stopnje od sprožitve. Prva stopnja vsebuje sprožitev s strani uporabnika ali sistema; druga opiše pravilo, kaj se zgodi; tretja uporabniku vizualno prikaže, kaj se je zgodilo; in zadnja določa, kaj se zgodi, ko se interakcija zaključi (obstane, se ponovno zažene ali konča).
Primeri mikrointerakcij
Kot že omenjeno je na spletu veliko število mikrointerakcij. Našteli bomo nekaj primerov za lažje razumevanje njihovega pomena.
Ena izmed najbolj znanih mikrointerakcij, ki jih uporabljamo vsakdanjiku so Facebook “odzivkoti”. S to interakcijo lahko uporabnik poda svoje mnenje glede določene objave. Sprožilec v tem primeru je uporabnik.
Netflix
Pomembne mikrointerakcija, ki jo je Netflix vpeljal v svojo spletno aplikacijo je gumb “skip intro”. Uporabniki ob gledanju serije večinoma ročno preskočijo uvodni video (intro), saj je le-ta vedno isti, zato je Netflix gledalcu olajšal delo tako, da je dodal gumb “skip intro” in s tem izboljšal uporabniško izkušnjo. Tu mikrointerakcijo sproži sistem.
Obrazec – napačen vnos
Pri vnosu napačnih podatkov v obrazec lahko s pomočjo barve, ikone ali “vibriranjem” obrazca levo in desno, jasno ponazorimo katere so vnesene nepravilnosti. Tudi to je mikrointerakcija, ki jo imamo morda že za samoumevno.
Drsljaj oz. swipe interakcija
Tako imenovana swipe interakcija, ki jo med drugim uporabljata tudi sistema Android in Apple, je ena najpopularnejših. Z njo nakažemo oziroma vodimo uporabnika do naslednje sekcije, kjer vizualno prikažemo, da je na istem nivoju več vsebine.
Obrazec – moč gesla
Pri vnosu gesla lahko zelo nazorno, z vizualnimi elementi ter barvo, prikažemo kakšna je moč gesla. S to mikrointerakcijo uporabnika spodbudimo, da uporabi zahtevnejše geslo in se pri temu izognemo kraji uporabniškega računa.
Kolo za nalaganje
Ko čakamo, da se vsebina naloži/prenese, ta proces ponazorimo s tako imenovanim kolesom za nalaganje. S tem uporabniku sporočamo, da počaka na prenos vsebine, saj je le-ta v fazi nalaganja.
Malenkosti so tiste, ki povprečen digitalni izdelek spremenijo v odličnega. Primerno in skrbno izbrani vizualni elementi, zvočni efekti in vibracije uporabnikom sporočajo povratne informacije s katerim lažje razumejo postavljena pravila na spletni strani ali aplikaciji. Dobro zastavljene mikrointerakcije tako izjemno pripomorejo k boljši uporabniški izkušnji in zadovoljstvu uporabnikov. Osupnite torej vaše obiskovalce s profesionalno narejeno spletno stranjo ali aplikacijo, katero bodo obiskovalci radi obiskovali se vedno znova vračali.
Niste našli odgovora?
Pošljite nam vprašanje ali nas pokličite na 0590 342 50.
V najkrajšem možnem času vam bomo priskočili na pomoč.